Stimuleer interactie met websitebezoekers

De meeste bezoekers verlaten je site al na korte tijd zonder contact op te nemen. Vaak omdat ze niet kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn of vragen hebben waarvan ze het antwoord elders sneller hopen te vinden.

Er zijn talloze plugins die je helpen met klantenbinding door de interactie aan te gaan met bezoekers, en bezoekers te stimuleren om de interactie aan te gaan met jou. In dit artikel vind je drie WordPress-plugins die geschikt zijn voor meer customer engagement.

De meeste bezoekers verlaten je site zonder contact op te nemen. Met deze drie plugins stimuleer je interactie en vergroot je de kans op conversies en contact. Klik om te Tweeten

1. Call Now Button

Met de Call Now Button plugin plaats je in een handomdraai een opvallende belknop op de mobiele versie van je website. Door een opvallende en goed contrasterende kleur in te stellen zorg je ervoor dat mensen aangetrokken worden om op de knop te klikken. Meer dan honderdduizend websites gebruiken deze plugin om meer klantenconversies te behalen.

2. WordPress Top Bar

De WordPress Top Bar plugin geeft je de optie om een notificatie boven het menu van je website toe te voegen. Bijvoorbeeld om een nieuw product, een korting, of een tijdelijke actie aan te kondigen. Het ontwerp van de top bar heb je zelf in de hand, en je voegt gemakkelijk een link toe naar een specifieke pagina op je site. Omdat relatief weinig websites deze functie gebruiken, valt de top bar goed op en is het de uitgelezen kans om bezoekers op de hoogte te brengen van belangrijk nieuws en aanbiedingen.

3. Live Chat via Tidio

Veel mensen browsen het internet af met een vraag, en krijgen nieuwe vragen wanneer ze op je website komen.  Is die thermosdrinkfles die je verkoopt gemakkelijk schoon te maken? Zit er garantie op dit type laminaat?

Als het antwoord niet (gemakkleijk) op je site is te vinden, zoeken mensen op naar een andere site naar hun antwoord. Met een chatbox-popup voorkom je dit: je nodigt bezoekers actief uit om hun vragen te stellen. We hebben verschillende plugins uitgetest, en Tidio kwam als beste gratis optie uit de test.

Met Tidio creëer je een popup chatbox op je site en geef je bezoekers de mogelijheid om vragen te stellen. De plugin heeft een gekoppelde app waarmee je een notificatie op je telefoon ontvangt waneer iemand een vraag heeft gesteld. Zo kun je direct de conversatie aangaan. 

De mogelijkheden van Tidio zijn vrijwel eindeloos. Stel een welkomstbericht in, of stuur berichten met een kortingscode naar nieuwe of terugkerende bezoekers. Ook kun je automatisch een bericht laten sturen naar bezoekers die je website dreigen te verlaten. Daarnaast ontvang je een notificatie op je mobiele app wanneer een nieuwe bezoeker op je site komt, zodat je zelf een gesprek kan starten.

Hopelijk helpen deze tips je op weg om meer interactie met bezoekers op je website te hebben. Heb je vragen over het optimaliseren van je website om meer klanten en sales te behalen, dan helpen we je graag.